вторник, 9 декабря 2008 г.

ulesanne 8

1. Palun loe tekst tähelepanelikult läbi.
Mina olen Mart, aga minu pinginaabri nimi on Viktor. Viktoriga istun ma ühes pingis juba kolmandat aastat. Me tegeleme mõlemad spordiga. Mart mängib korvpalli, aga mina teen kergejõustikku. Me käime koos trennis ja võistlustel. Vahel me tülitseme pisut, aga lepime jälle kohe ära. Mardile ei meeldi esimeses pingis istuda. Mina aga ei taha istuda viimases pingis. Olen Mardiga nõus, et esimeses pingis istuvad memmekad, aga viimases pingis on igav. Nii me siis istumegi kolmandas pingis.

2. Palun tõlgi järgmised sõnad ja väljendid.

Сидеть за одной партой-Ühes pingis istuma
Заниматься спортом-Spordi tegema.
Заниматься легкой атлетикой-Kergejõustikku tegema.
Бывает скучно-On igav.
Быть согласным-Olen nõus.
Иногда-Mõnikord.
Мириться-Leppida
Ссориться-Tülitsema.
3. Palun täida tekstis lüngad

Minu pinginaaber on Viktor. Me istume temaga ühes pingis juba kolmandat aastat. Meile meeldib spordiga tegema. Me käime koos trennis ja võistlustel. Vahel me tülitseme pisut, aga lepime jälle ära. Meile meeldib ühes pingis istuda.
4. Palun pane tähed õigesse järjekorda. Tõlgi saadud sõnad.

ASEMMEMK LAHEV-Memmekas vahel-Места для маменьких сынков.

KITUJEGEKÕR-Kergejõustik-Лёгкая атлетика

STAMETÜSIL PALIMEP-Tülitsema - Leppima- Ссориться-Мириться

TAMEGELE-Tegelema-Заниматься

Комментариев нет: